lördag 31 januari 2009

#NY VIDEO# vecka 6


The Hollies!
Info på Wikipedia
Området där "nya" Sofiavägen ligger nu, bergen som ligger där och ända bort till "Dynamitkällaren", dom kallade vi för "Klippiga Bergen", för vi tyckte att dom var STORA, där lekte vi mycket, Skuldåkra barna. Skogsvägen som gick där bortöver hette "dynamitkällarvägen",det var väl järnhandeln som hade dynamit där, det var som en jordkällare, vet ej om den finns kvar.
En annan grej, där pensionärshusen byggdes, (Ugglestigen) fanns det en liten äng mitt i ungskogen, där blev det en liten brasa, tycks minnas att det var Elnar Jonsson och Börje Svedberg som tände på, dom kanske tjuvrökte, men det gick bra.
På tal om att tjuvröka, det var några som "lånade" cigaretter på Konsum, dom gömde vi i Gustafssons gamla lagård som låg ovanför där Servicehuset nu ligger, Sofiavägen 4, vi rökte o hade roligt, men så en dag gick ett rykte att polisen skulle komma på skolan, vi tänkte: nu har dom kommit på oss, så vi for till upplaget och rökte minst 6-7 cigaretter var samtidigt, fulla mun hade vi. Sen kastade vi resten, dåligt mådde vi också. Vi rökte aldrig någe mer sen. Polisen hade ett annat ärende tycks jag minnas. Vi gjorde cigaretter av tjukor också, vi skar till i lämpliga storlekar och torkade dom, sen köpte man en låda Cheriff, cigarrer, i den lådan fanns ett munstycke som man trädde tjukorna på, men det var ganska starkt minns jag. Vi var väldigt kreativa, hade inga sysselsättningsproblem.

1 kommentar:

  1. inte visste jag att du har tjuvrökt! jag önskar att jag hade rökt så häftigt att jag mådde illa också....Det är skitkul att läsa om din blogg.
    Gun

    SvaraRadera